Akár örülünk neki, akár nem, autószerelőként számolnunk kell az elektromos autókkal.
Beszéljünk egy kicsit az elektromos autókról! ...Aggodalomra semmi ok, ez nem egy újabb nagy megfejtés lesz arról, hogy "ez a jövő" és hogy "neked rosszul kell érezned magad, ha nem elektromos autóval jársz", stb. Mi pusztán a tényekkel szeretnénk foglalkozni pragmatikus alapon. A legfontosabb tény pedig talán az, hogy 2022-ben, Európában, az újként eladott járművek 23%-a elektromos jármű volt! Még ha ez a százalék nem is nő tovább jelentős mértékben, pár éven belül akkor is elmondható lesz, hogy az utakon futó autók kb. negyede tisztán elektromos, vagy hibrid ...és ezeket az autókat szervizelni is kell majd! Ráadásul már ma is szép számmal akadnak olyan elektromos, vagy hibrid autók, amik túl vannak a garancia-időszakon, vagyis ha még nem jelentek meg, akkor nagyon hamar meg fognak jelenni a márkafüggetlen szervizekben!
A szervizek vajon fel vannak készülve ezen autók fogadására?
A hibrid és elektromos autók esetében nagy hangsúlyt kell fektetnünk az akkumulátorra. A diagnosztikai eszközök a jármű saját hálózatán keresztül el tudják érni az akkumulátort és a hozzá kapcsolódó vezérlőket, na de elég ez? Sajnos nem.
Az AUTEL kiadott egy új interfészt, amellyel közvetlenül az akkumulátorra tudunk csatlakozni és el tudjuk végezni a teljes diagnosztikát. Szerencsére ez az interfész a meglévő professzionális AUTEL diagnosztika mellé csatlakoztatható, így nem kell egy új, sokadik műszerbe beruházni. Régebbi készülékek esetén ez most egy kiváló alkalom a meglévő diagnosztikai rendszer frissítésére olyan irányban, amely később tovább bővíthető.
AUTEL EV DIAGNOSTICS UPGRADE KIT
(Kattints a képre, ha érdekel!)